top of page

המדריך לבוחר 2019

איך להיות בקשר עם המציאות ולהשאר אובייקטיביים ואופטימיים? כולנו רוצים לעשות את הבחירה הטובה. בסופו של הדבר האדם שואף להטיב עם מצבו. איך לעשות את זה כשהקיצוניות מסביב דוחקת לריבים וכולם נראים הזויים?

צריך להבין שכלי הפרסום שאתם רוכשים, מותאמים לכם על ידי הכלים להעברת מידע שבחרתם. באיזשהו שלב המידע המקובל הוא נוח ומתאים להשקפת העולם שלכם, העולם נראה מושלם כשכולם מסכימים איתכם. וכל מי שלא מסכים מגיע בצורת כתבות ופוסטים בסגנון "תראו איזה טיפשים הם". השלב הראשון החשוב ביותר הוא להבין שזה המצב, אין מולכם מציאות אובייקטיבים אלה סובייקטיבית מותאמת על ידי כלי הפרסום המותאמים לכם.

אם צינור המידע שדרכו אתם מקבלים את המידע גורם לפאניקה, או מאכיל אתכם בחדשות מפחידות, דוחף אתכם למעשים מיידיים. כגון לעזוב הכול או להפך לבחור במידע או אדם ש"יתקן את הכול פעם אחת ולתמיד". או מציב אתכם בסטרס תמידי מול איום ספציפי או מופשט. בשלב הזה צריך להבין את הבועה האינפורמטיבית קיימת, ולהשתדל לראות מה יש מחוץ לבועה. במקרה ויש דרישה לפעולה מיידית דחופה. צריך לייצב צינורי מידע מקצועיים, לא השכן, נהג מונית או פוסט בקבוצת פייסבוק, בנושא המעניין אתכם.

איך להבדיל בין אקספרט לבין חובבן בעל אינטרסים? השכלה גבוהה בנושא הרלוונטי. האם האדם משתמש במידע מגובה על ידי מספרים ממקורות מוסמכים רשמיים. לא אדם המספר סיפור נוגע ללב עם השלחה לטבלת נתונים בלי מקור, או תמונות "דוקומנטריות אמיתיות". בכל דעה יש את הדעה הנגדית שצריך להתחשב בה גם כן. אדם בעל דעה סינגולרית רוב הסיכויים מנסה למכור לכם את הדעה שלו על ידי תמונות יפות. אדם המנסה להציג מידע אובייקטיבי יבסס אותו על מספר דעות שונות גם אם הוא לא מסכים איתם אישית.

עוד שיטה להשאר אובייקטיבי זה לקרוא או ללכת להרצאה של נושא שאיתו אתם לא מסכימים, כדי לדעת להבין את המידע הנמסר על ידי דעתנים. אנשים המנסים למכור דעה משתמשים באותם שיטות לא משנה איזה צד הדעה שלהם. כדי להבין איך אנשים מסתכלים על אותם נושאים, תפתעו לגלות שאפשר לפרש את אותו המידע בהמון דרכים שלא חשבתם עליהם. אנשים בעלי דעה סובייקטיבית שונה נותנים נפח למציאות האובייקטיבית. אפילו המדע עם אקסיומות אבסולוטיות בודקים את המידע שלהם בכל דרך אפשרית ומכל צד אפשרי.

איך להשאר אופטימי? אופטימיות מגיעה כשהאלימות מופחתת. תקווה לטוב. השלטון קיים כדי להוריד את רמת האלימות הקיימת בכל תחום, כלכלה, חברה וכו. סחר חופשי בינלאומי זה סימן של אלימות מופחתת - עדיף מוכר\קונה חי מאויב מת. שוויון הזדמויות בלי הבדל גזע מין ודת, משמע אין מיעוט סורר עקב זכויות מופחתות. חופש תנועה לאנשים וסחורה. חופש מידע ותקשורת - כדי לבסס דעה אובייקטיבית צריך צינורות מידע שונים ולא בעל דעה אחת המכתיב את המציאות. בסופו של הדבר כולנו באותה ספינה, כולנו בעלי דעות סובייקטיביות שונות. והאלימות שצריך להמנע ממנה זה אלימות על סמך דעה, כי היא הורסת את החברה יותר מכל מלחמה עם אויב חיצוני.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page